Gisteren stelde Media Mania de collectie van Maruti voor, dat deden ze op de prachtige locatie van Pieter Porters in Antwerpen. De aanleiding was Maruti’s nieuwe samenwerking met de zangeres Sandrine, die nu het gezicht van – of moet ik ‘voet van’ zeggen? – Maruti is.
Het label lanceerde in 2008 en sijpelt nu door naar de grotere en bekendere schoenwinkels. Geen gat in uw schoencultuur dus. En ook voor mij was het een nieuwe ontdekking, die verbazingwekkend goed meeviel.
Het eerste wat opvalt aan de schoenen van Maruti zijn de materiaalkeuzes. Degelijk soepel leder voelt zacht aan de voet en ook aan de pasvorm is duidelijk aandacht besteed! Zoals alleen Italianen dat kunnen zou je zeggen? Niet echt, het label is van Nederlandse oorsprong, maar – toegegeven – de designers komen wel degelijk uit Italië.
Graad van fashionability? Ideaal voor wie houd van comfort maar toch wat eigenzinnig is. Maruti gaat steeds voor een extra toets, die zit ‘em dan in de details; een rits aan laarsjes, lederen versieringen, een bloem,.. Bovendien kent het schoenmerk bijzonder schappelijke prijzen. Ruim genomen tussen 100 en 200 euro.
Een kleine kritische noot om te eindigen..? Als steltenloper mocht er van mij nog een klein assortiment hogere hakken – 10 centimetertjes ofzo – bijkomen om het gamma volledig te maken!